Eind november waren we door gemeente Oss uitgenodigd bij Cometen. Tijdens deze netwerkbijeenkomst – voor en door Osse communicatieprofessionals – gaf Sprangers Communicatie samen met het MPA team een workshop over vloggen. Kas: “Iedereen is wel bekend met het fenomeen ‘vloggen’. Maar voor mij was het een nieuwe ervaring.”
Een vlog over vloggen
Via STEF Studenten Adviseren maakten we kennis met Pauline Wooninck, influencer marketeer bij Westwing Home & Living. Pauline was onder andere betrokken bij een vlog van influencer Anna Nooshin. Speciaal voor deze editie van Cometen deelde zij de do’s en don’ts van vloggen. Hoe? Via een vlog natuurlijk! Het MPA team monteerde dit tot een goed lopende video met special effects. “Het was lastiger dan ik had gedacht”, vertelt Nino. Daar was Eyup het mee eens: “Het moest er vlot uitzien, maar door alle animaties en geluidseffecten heeft de montage wel even geduurd.”
Zelf met een selfiestick aan de slag
Een vlog lijkt op het schrijven van een verhaal. Je heet je publiek welkom en vertelt wat je wilt delen. Simpel toch? Aanwezigen mochten na wat tips en trics direct aan de slag met hun eerste échte eigen vlog! Eyup, Kas en Nino lieten hen kennismaken met een selfiestick en een gimbal Ook liepen zij rond om vragen te beantwoorden. Sophie, een van de deelnemers, vertelt: “Voor de eerste keer vloggen was best spannend. De jongens gaven antwoord op al mijn vragen. Het was fijn dat we rustig uitleg kregen, daardoor bleef ik ook kalm.”
De Cometen vlog

Nadat iedereen zijn of haar vlog had opgenomen, verwerkte het MPA team deze tot een compilatie: de Cometen vlog. “Het was een zware bevalling”, vertelt Kas met een diepe zucht. “Er zaten bugs in onze software, dus echt soepel verliep het editen niet.” Nino vult aan: “We hadden zoveel ideeën, er kwam maar geen einde aan…” Maar de vlog is eindelijk af! “Ik ben stiekem wel trots op het eindresultaat,” zegt Eyup enthousiast.

Benieuwd? Bekijk de vlogworkshop van Pauline en de Cometen vlog.