Maasmeanders

Een ondernemersvereniging, actief in het buitengebied langs de Maas. Ze houdt zich bezig met gebiedspromotie en ondersteunt haar ondernemers. Om extra bezoekers te trekken met als doel economische groei te realiseren en meer werkgelegenheid te creëren. In het kader van een afstudeerscriptie onderzocht de MPA mogelijkheden voor landelijke gebiedspromotie. Wie is de doelgroep, wat zijn de wensen en via welke kanalen worden de Maasmeanders gevonden? In een tweede afstudeeronderzoek stonden de mogelijkheden om de samenwerking tussen Maasmeanderondernemers onderling te bevorderen centraal. De bevindingen uit beide onderzoeken werden vastgelegd in een businessplan.

Wat volgde was een cross mediale promotiecampagne. Om de unieke krachten van het gebied aan de Maas nationaal bekend te maken. Met een reeks van video’s proberen we bezoekers te interesseren en naar de website te trekken. Hier vinden zij het aanbod en de arrangementen van ondernemers. Zo maakten we videoteasers waarbij de indruk werd gewekt dat ze zich afspelen op een buitenlandse bestemming. Maar het blijkt verrassend dichtbij. De teasers leiden door naar de website van de Maasmeanders waar experts in videoboodschappen vertellen over thema’s die het gebied kleuren. En met promovideo’s presenteerden ondernemers kun kwaliteiten. Studenten van de MPA waren naast het camera- en editwerk ook betrokken bij het maken van videographics. De video’s worden doorlopend actief ingezet via social media.

Team

Chiel Tiemissen (afstudeeronderzoek)
Mohammed Nikbakht (afstudeeronderzoek)
Shari de Cortie (afstudeeronderzoek)
Marijke Beens (camera)
Kas Gerrits (camera, edit)
Nino Roos (camera, edit)
Eyup Erdogan (camera, edit)
Stefan van Helvoirt (verslaggeving)
Ad Mulders (begeleiding / eindmontage)
Manon van Heeswijk (regie)
Remy Bakker (online strategie)
Frenk Sprangers (advies / begeleiding)

Resultaat

Deze campagne is ingezet in het najaar van 2017, ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Tussentijdse evaluatie laten positieve resultaten zien. Vergeleken is de periode van juli 2017 met december 2017. De campagne leidde tot een stijging van 600 likes op Facebook, 750 extra sitebezoekers en 60 volgers erbij op Instagram.

Opdrachtgever

Maasmeanders

Links

www.maasmeanders.nl