Het medialandschap is totaal veranderd. Voorheen stonden communicatiemiddelen op zichzelf, werden ze los van elkaar ingezet. Nu zijn vrijwel alle kanalen onlosmakelijk met elkaar verbonden en beïnvloeden ze elkaar voortdurend. Er is tegenwoordig steeds meer sprake van een dialoog, tweerichtingsverkeer waar de ontvanger zender is en de zender ontvanger.

In de Media Praktijk Academie komen onderwijs en praktijk bij elkaar door studenten een werkplek in de praktijk te bieden. Zij worden intensief begeleid door ervaren communicatie-experts uit verschillende disciplines. De MPA is gericht op kennisoverdracht en een betere connectie tussen de huidige generatie die is opgegroeid in het digitale tijdperk en gevestigde communicatieprofessionals. Jongeren zijn namelijk zeer vaardig met de nieuwste trends en ontwikkelingen. En experts hebben een schat aan kennis, ervaring en kunde. Het uiteindelijk doel: verkleinen groeiende generatiekloof.

MPA Lab: In het lab onderzoeken jonge communicatieprofessionals trends en ontwikkelingen op strategisch niveau, zoals nieuwe vormen van communicatie. Maar ook aan de laatste innovaties op het gebied van mediatechniek wordt aandacht besteed. Denk hierbij bijvoorbeeld aan 360 graden video, virtual reality (VR) en de praktische toepasbaarheid ervan.

MPA Projecten: In multidisciplinaire teams werken jonge communicatieprofessionals samen aan concrete opdrachten. Veelal gekoppeld aan een maatschappelijk doel. Voornamelijk op het gebied van multimediale campagnevoering; van strategie tot uitvoering.

MPA Workshops: Voor degene die verder wil komen op het gebied van communicatie en media, heeft de MPA workshops ontwikkeld. Cursussen gegeven door vakspecialisten. Variërend van training op het gebied van social media tot presentatievaardigheden en camera opnametechnieken.

Ben jij student? Binnen de MPA is ruimte voor zowel stagiair(e)s als afstudeerders, op mbo- en hbo-niveau. Afhankelijk van je opleiding werk je aan opdrachten die te maken hebben met strategische vraagstukken, creatieve concepten en campagne-uitvoering. De MPA biedt je alle mogelijkheid om wat je hebt geleerd, in praktijk te brengen. Dus raakt je opleiding aan communicatie, media of een variant hierop? Studeer je wat anders, maar ben je ervan overtuigd dat je een bijdrage kan leveren? Neem dan vooral contact op.

Ben je student, afstudeerder of voor jezelf begonnen? De MPA helpt jou om verder te groeien in je vakgebied. Onder begeleiding van ervaren experts uit de praktijk werk je met andere jonge professionals aan mooie opdrachten en projecten. Bijvoorbeeld een interessante multimedia-campagne, een videoproductie of het effectief inzetten van social media. Je vergroot je kennis en netwerk en ontwikkelt je. Enthousiast? Neem dan contact met ons op!

Ben je een ervaren professional? En wil je meer doen met je kennis en je expertise? Studenten en jonge professionals worden bij het voorbereiden en uitvoeren van praktijkopdrachten intensief begeleid. Een unieke samenwerking om het leertraject te borgen. Voor jou als expert een mooie kans om kennis over te dragen aan een nieuwe generatie. Maar ook om alles te leren van nieuwe manieren van werken en denken. Informeer naar de mogelijkheden.

Onderzoek & Strategie

Crossmediaal

Social Media

Copywriting

Vormgeving

Film & Video

Wat valt er te leren!


Binnen de MPA wordt steeds gezocht naar een evenwichtige samenstelling van een studententeam. Hierbij letten we op de opleiding en kwaliteiten van de studenten. En houden we rekening met wat er geleerd moet worden. Meedenken over doel en doelgroepen, de route, de strategie naar het uiteindelijke resultaat. Brainstormen over creatieve campagnes. Het maken van teksten, ontwerp, animaties en videoproducties … en hoe deze in te zetten voor cross mediale campagnes.

Teamwork. Meer dan uitvoeren alleen dus. Ook leren presenteren en communiceren. Aan elkaar en aan de klant. Leren plannen en terugkoppelen. Zaken zelf regelen, leren ondernemen. Kortom de MPA laat alle hoeken van de praktijk zien!