De campagne Orde van de Klauw is opgezet om mensen bewust te maken dat Oss duurzamer en groener moet worden. Hiermee maken we het belang van hemelwaterafkoppeling duidelijk. Hiermee wordt water terug gegeven aan de grond en verdroging tegen gegaan. Een belangrijke boodschap die we op diverse manieren en met verschillende middelen onder de aandacht brengen.

Social media
Net als vorig jaar hebben we ook dit jaar de socials – Facebook en Instagram – gevuld met relevante content. Van tips tot weetjes en van inhoudelijk artikelen tot videoberichten. Alles uit de creatieve koker van Lisa, die dit het afgelopen halfjaar voor haar rekening nam. “Leuk om wekelijks nieuwe berichten te maken op basis van het nieuws. We kunnen met dit thema zoveel kanten op”, zegt ze enthousiast.

Video’s
Daarnaast willen we de doelgroep op een speelse manier bij acties betrekken en ondersteunen. Inmiddels is de Orde van de Klauw bekend in de omgeving. Vanzelfsprekend dat we afgelopen periode ook weer wat goede initiatieven in beeld hebben mogen brengen met verschillende videoteasers.

Naast de sfeerverslagen en interviews bedacht het MPA team ook een nieuw format voor de video’s: het Orde van de Klauw journaal. Av-student Wendy: “We wilden met de vele videobeelden iets anders doen. Vanuit die gedachte is het idee ontstaan om de beelden te vangen in een journaalachtige setting. Zo kunnen we de highlights aan bod laten komen op een speelse manier.”

Wendy en Lisa zijn de presentatoren en ook Robin deed in een vorige video mee. “Normaal sta ik achter de camera, dus dit was voor mij een bijzondere ervaring”, zegt Wendy. Lisa vult aan: “Ook voor mij was het een nieuwe rol, omdat we werken met een greenscreen en later in de montage de onderdelen editten. Je bent op een andere manier bezig met het uitwerken van een video’.

Nieuwsgierig wat het team heeft opgeleverd? Bekijk de montages op ons YouTube kanaal.