Het is tegenwoordig helemaal hip dat je als bedrijf video’s maakt. En we merken dat ondernemingen niet altijd zo’n flitsende gemonteerde film willen, maar soms juist dat ‘echte’ beeld doordat je zelf aan de slag gaat met je mobiel. Ad Mulders, van CSN Media, nam het MPA team mee naar bouwbedrijf Hoedemakers bouw en ontwikkeling om hen samen met het MPA team de kneepjes van het vlogvak te leren.

Vloggen, je kan er duizenden volgers mee krijgen! Hoe leuk is het dan als je op éeen van je eerste stagedagen een project krijgt over vloggen? De workshop was een eerste kennismaking met vloggen, voor de medewerkers van het bouwbedrijf. Best spannend dus! Om het ijs te breken gaf Ad wat voorbeelden en kenmerken van vlogs, wat maakt een vlog tot een goeie vlog en waarom hebben sommige vloggers zoveel volgers?

De deelnemers werkten in groepjes en bedachten zelf wat voor een vlog ze wilden gaan maken. Er ontstonden allemaal verschillende ideeën. “Inspiratievol en informatief”, laat MPA lid Hannah weten terugkijkend op de workshop.

Benieuwd naar de vlog die het team maakten van deze dag? Check hem hier.